Grand Prix vinder Moto-GP klassen 2019

Honda RC 213 V

• Længde 2052 mm
• Bredde 645 mm
• Højde 1110 mm
• Akselafstand 1435 mm
• Frihøjde 115 mm
• Vægt efter FIM regler
• Motor 1000cc vandkølet 4-takt DOHC 4ventilet V-4
• Ydelse Over 255 hk
• Öhlins affjedring for og bag
• 17" hjul for og bag
• Tank 22 L

Stel

I 2019 er stellet forbedret i forhold til stivhed og balance, designet til at opnå maksimum sammenhæng mellem sving og retningsstabilitet. Stellet, der er aluminum boks-ramme, er utrolig let og alligevel giver det den ideelle stivhed og styrke der kræves, når motoren afleverer mere end 255 hk til baghjulet. Stellet er også designet til at give præcis den nødvendige fleksibilitet for at øge dækkenes vedhængsevne.

Motor

HRC har nu i mange år valgt den 4 cylindrede “V” motor med 1000 cc volumen, til deres RC213V, da denne motor-type giver maksimum ydelse sammen med holdbarhed til de 19 race i en sæson. Det er kun tilladt at bruge 7 motorer i løbet af hele sæsonen, holdbarheden er derfor af højeste prioritet. HRC har gennemgået alle detaljer i den nye motor, den er blevet lettere, fået mere ydelse og blevet mere fører-venlig.

Affjedring

I 2019 er RC213V udstyret med Ohlins affjedring både for og bag. Dette er den vigtigste forbindelse mellem hjul og stel, affjedringens job er at holde dækkene i kontakt med asfalten og give maksimum greb, når maskinen rammer de tusindvis af ujævnheder der findes under et løb. Da det er så vigtig en del af motorcyklens ydelse, har begge Repsol Honda kørere en dedikeret Ohlins teknikker tilknyttet deres garage.

Kåbe

Kåben er lavet af letvægts kul-fiber og er en meget vigtig del af RC213V's aerodynamik. 2019 RC213V har fået en ny kåbe der giver maksimum ydelse, da luftstrømmen gennem og omkring kåben skaber balance mellem acceleration, manøvrer og bremsning.

Dæk

MotoGP dækkene leveres eksklusivt af Michelin. Hvert løb er en ny udfordring for dæk leverandøren, på grund af banernes udformning og asfaltsbelægning.

Bremser

Kul-fiber skiverne foran leveres af Brembo. Under regnvejr foretrækker nogle kørere at fortsætte med kul-fiber skiverne, mens andre vælger at bruge stål-skiver der fungerer ved lavere temperaturer. Yutaka leverer stål skiverne til RC213V.


Podie placeringer